fbpx

Що приховують дані

Цей курс для тих, хто прагне отримати краще розуміння, як знайти підхід до аналізу даних, які висновки можна і не можна зробити з даних, як тестувати гіпотези і як використовувати дані для прийняття рішень.

Опис

Аудиторія курсу:

 

  • фахівці департаментів маркетингу, продажів, HR, аналітики та ін.;
  • аналітики громадських організацій та журналісти;
  • науковці та дослідники;
  • студенти та аспіранти різних спеціальностей соціальних наук (економіка, психологія, соціологія, політологія, історія та ін.).

 

Цей курс для тих, хто хоче:

 

  • йти в ногу із сучасним світом, який живе в потоці даних;
  • навчитися “читати” дані та знаходити в них інсайти;
  • критично аналізувати та інтерпретувати дані, щоб робити правильні висновки та приймати ефективні економічні та бізнес рішення

 

На курсі ви навчитеся:

 

  • використовувати дані для прогнозу;
  • ідентифікувати найпоширеніші помилки в аналізі даних;
  • правильно аналізувати одночасний вплив кількох факторів;
  • розрізняти типи даних та коректно їх описувати;
  • тестувати гіпотези та розуміти, які складнощі при цьому можуть виникати;
  • розрізняти кореляцію та причинність.

 

Викладачі курсу – професори Київської школи економіки:

 

  • Олеся Верченко – професор та академічний директор KSE, отримала ступінь PhD з економіки в університеті штату Вірджинія в США
  • Володимир Вахітов – професор KSE, отримав ступінь PhD з економіки в Університеті Кентуккі в США
  • Ганна Вахітова – професор KSE, отримала ступінь PhD з економіки в університеті штату Кентуккі в США
  • Сергій Кіяшко – професор KSE, отримав ступінь PhD з економіки в Принстонському університеті в США
  • Максим Обрізан – професор KSE, отримав ступінь PhD з економіки в університеті штату Айова в США

 

Тривалість та формат курсу:

 

  • “живе спілкування” – всі заняття відбуваються в режимі реального часу через сервіс конференц-зв’язку Zoom, що дає можливість задати питання викладачу та працювати в групі з іншими учасниками курсу
  • домашні завдання + іспит (онлайн-тест)
  • мова – українська
  • всі матеріали та відеозаписи занять в особистому онлайн кабінеті

 

За результатами успішного проходження курсу кожен учасник отримає сертифікат.

 


 

Програма курсу:

 

1. «Чи правда, що українці – найтолерантніша нація в Східній Європі, скільки в світі щасливих людей, і хто хоче платити податки?»

 

Викладач: Олеся Верченко

 

Приклади даних з опитувань (про щастя та здоров’я, про цінності). Приклади історичних даних (The Maddison Project), демографія та економіка, психологічні тести та дані трендів Google.

 

  • Типи шкал. Номінальні, порядкові, кількісні
  • Міри центральної тенденції (середнє, медіана, мода)
  • Розподіли. Розмах
  • Гістограми (вправа в Excel – побудова діаграм, обрахунки середнього, медіани та розмаху)

 

2. «Чи правда, що українці читають Костенко більше, ніж Андруховича?»

 

Викладач: Сергій Кіяшко

 

Приклад про читання книжок.

 

  • Теорія ймовірності. Вибірка
  • Похибка вибірки, p-values
  • Тест гіпотези. Довірчі інтервали
  • Помилка 1-го роду. Помилка 2-го роду
  • Випадковий відбір, симуляція багатьох вибірок, Т-тест (вправи в Excel)

 

3. «Як за допомогою простого аналізу даних можна перевірити конспіративні теорії про COVID-19. Про що (не) говорять кореляції»

 

Викладач: Соломія Шпак

 

Приклад про COVID-19 та 5G.

 

  • Кореляції (гра “вгадай кореляцію”)
  • Кореляція на противагу причинності
  • Обрахунки кореляції в Excel – побудова діаграми розсіювання, використання формул та вбудованих функцій (приклад про ВВП на душу населення та дитячу смертність)

 

4. «Чи можуть магнітні поля вилікувати біль, і як посміхатися, щоб отримати прихильність судді?». Статистичний аналіз різниці між двома вибірками

 

Викладач: Ганна Вахітова

 

Приклади про результати застосування магнітних полів для лікування болю, про поблажливе ставлення суддів до звинувачуваних, які посміхаються та про вплив репутації викладача на оцінювання його лекцій студентами.

 

  • Відмінність між двома пропорціями
  • Відмінність між двома середніми значеннями в залежних та незалежних вибірках
  • Відмінність між двома дисперсіями

 

5. «Король бензоколонки, або бізнес-аналіз та прогнозування продажів за допомогою регресії»

 

Викладач: Максим Обрізан

 

Приклад: продажі у мережі магазинів при заправках та фактори, які можуть на них впливати.

 

  • Описова статистика та «фіктивні» змінні
  • Класична лінійна регресія
  • Точність опису моделі даних
  • Статистична значимість коефіцієнтів
  • Вибір моделі
  • Прогнозування

Щодо організаційних питань чи оплати безготівково через юридичну особу звертайтесь до менеджера програми:

 

[email protected]TelegramViberWhatsApp, тел. 380674347645

Більше інформації Менше інформації
Формат

Короткострокові

Ціна

₴ 6750

Тривалість

5вечірніх онлайн модулів

Формат

Короткострокові

Поспілкуватись з менеджеркою коротких програм KSE:

 

Ольга Кучер

T0KUP8W2J-UFJLSFQJE-e582dc63bc91-512
viber (1)
whatsapp (1)