- Kyiv School of Economics
- Private: Programs
- Non-degree
- Економіка в дії: аналіз ринків та споживачів
Аудиторія курсу:
- аналітики ринків;
- аналітики продажів;
- підприємці малого та середнього бізнесу;
- фахівці департаментів маркетингу та продажів;
- фахівців планово-економічних відділів;
- продакт-менеджери.
На курсі ви навчитеся:
- застосовувати знання з економіки для прийняття кращих рішень щодо ціноутворення;
- визначати різні типи витрат та їхній вплив на рішення щодо виробництва та ціноутворення;
- аналізувати процес вибору споживача та його наслідки для оптимального ціноутворення;
- розраховувати різні типи цінової еластичності для визначення впливу ціни на попит та доходи;
- оцінювати функції попиту за статистичними даними;
- знаходити можливості для цінової дискримінації (продавати один і той же товар за різними цінами різним покупцям) та рекомендувати стратегії для максимізації продажів та прибутків.
Курс проводять викладачі Київської школи економіки:
- Олена Бєсєдіна – викладач KSE, отримала ступінь Ph.D. в університеті Бокконі в Італії;
- Олеся Верченко – викладач та віцепрезидент з економічної освіти KSE, отримала ступінь PhD з економіки в університеті штату Вірджинія в США;
- Ганна Вахітова – викладач KSE, отримала ступінь Ph.D. з економіки в університеті штату Кентуккі у США;
- Ольга Купець – викладач KSE, захистила дисертацію в Інституті демографії та соціальних досліджень ім. В. Птухи НАН України;
- Максим Обрізан – викладач KSE, отримав ступінь PhD з економіки в університеті штату Айова в США.
Тривалість та формат курсу:
- 7 вечірніх модулів по 3 год – з 18:30 до 21:30
- “живе спілкування” – всі заняття відбуваються в режимі реального часу через сервіс конференц-зв’язку Zoom, що дає можливість задати питання викладачу та працювати в групі з іншими учасниками курсу
- практичні та інтерактивні завдання під час заняття та між модулями
- мова – українська
- всі матеріали та відеозаписи занять в особистому онлайн кабінеті
За результатами успішного проходження курсу кожен учасник отримає сертифікат.
Програма курсу:
1. Олена Бєсєдіна: Як працюють ринки: попит, пропозиція та аналіз конкуренції
- Прибутки, мотивація та ринки
- Як встановлюються ціни: взаємодія попиту та пропозиції
- Ринкова структура та аналіз конкуренції
2. Ольга Купець: Економічна поведінка споживача: уподобання та бюджетні обмеження
- Байдужі споживачі? Криві байдужості, бюджети та оптимальні споживацькі кошики
- Індивідуальний та ринковий попит
- Чи раціонально їсти «від пуза» у баффет-ресторані, і як визначити ціну на вхід для максимізації прибутків?
3. Олеся Верченко: Аналіз попиту: еластичність та продажі
- Складні стосунки між цінами та продажами
- Еластичність попиту, доходу, перехресна еластичність
- Еластичність та надходження
4. Олена Бєсєдіна: Принципи оптимального ціноутворення: рецепт економіста
- Ціноутворення на ринках з різним рівнем конкуренції
- Стратегії у ціноутворенні для збільшення прибутковості
5. Максим Обрізан. Вступ до аналізу даних: описова статистика та візуалізація
- Номінальні, порядкові та кількісні дані
- Графічні методи опису даних: кругові та секторні діаграми, гістограми
- Кількісні методи опису даних: міри середньої тенденції та розкиду
- Кореляційний аналіз
6. Ганна Вахітова. Вступ до статистичних методів: регресійний аналіз
- Класична лінійна регресія на прикладі перехресних даних
- Точність регресійної моделі
- Статистична та практична значимість коефіцієнтів
- Вибір оптимальної моделі
- Вступ до прогнозування попиту за допомогою регресії
7. Максим Обрізан: Оцінювання та прогнозування попиту в часі
- Прогноз попиту за допомогою регресійного аналізу часових рядів
- Оцінка тренду та “помилкова регресія”
- Застосування фіктивних змінних для аналізу сезонності
- Вступ до авторегресійних моделей та моделей ковзного середнього
Короткострокові
7 модулів
Короткострокові

Академічна директорка магістерських економічних програм в Київській школі економіки

Академічний директор з економічної освіти

Ph.D. Принстонського університету (США), головний експерт відділу досліджень НБУ

Кандидат економічних наук, Доцент

Доцент кафедри менеджменту, доцент кафедри економіки (за сумісництвом)
Інформація щодо вступу