- Kyiv School of Economics
- Programs
- Non-degree
- Що приховують дані
Аудиторія курсу:
- фахівці департаментів маркетингу, продажів, HR, аналітики та ін.;
- аналітики громадських організацій та журналісти;
- науковці та дослідники;
- студенти та аспіранти різних спеціальностей соціальних наук (економіка, психологія, соціологія, політологія, історія та ін.).
Цей курс для тих, хто хоче:
- йти в ногу із сучасним світом, який живе в потоці даних;
- навчитися “читати” дані та знаходити в них інсайти;
- критично аналізувати та інтерпретувати дані, щоб робити правильні висновки та приймати ефективні економічні та бізнес рішення
На курсі ви навчитеся:
- використовувати дані для прогнозу;
- ідентифікувати найпоширеніші помилки в аналізі даних;
- правильно аналізувати одночасний вплив кількох факторів;
- розрізняти типи даних та коректно їх описувати;
- тестувати гіпотези та розуміти, які складнощі при цьому можуть виникати;
- розрізняти кореляцію та причинність.
Викладачі курсу – професори Київської школи економіки:
- Олеся Верченко – професор та академічний директор KSE, отримала ступінь PhD з економіки в університеті штату Вірджинія в США
- Володимир Вахітов – професор KSE, отримав ступінь PhD з економіки в Університеті Кентуккі в США
- Ганна Вахітова – професор KSE, отримала ступінь PhD з економіки в університеті штату Кентуккі в США
- Сергій Кіяшко – професор KSE, отримав ступінь PhD з економіки в Принстонському університеті в США
- Максим Обрізан – професор KSE, отримав ступінь PhD з економіки в університеті штату Айова в США
Тривалість та формат курсу:
- 5 вечірніх онлайн модулів по 3 год – з 18:30 до 21:30 (22 лютого, 01, 09, 15, 22 березня 2022)
- “живе спілкування” – всі заняття відбуваються в режимі реального часу через сервіс конференц-зв’язку Zoom, що дає можливість задати питання викладачу та працювати в групі з іншими учасниками курсу
- домашні завдання + іспит (онлайн-тест)
- мова – українська
- всі матеріали та відеозаписи занять в особистому онлайн кабінеті
За результатами успішного проходження курсу кожен учасник отримає сертифікат.
Вартість:
- early bird до 15 лютого – 6750 грн
- повна вартість – 8100 грн
Програма курсу:
1. «Чи правда, що українці – найтолерантніша нація в Східній Європі, скільки в світі щасливих людей, і хто хоче платити податки?»
Викладач: Олеся Верченко
Приклади даних з опитувань (про щастя та здоров’я, про цінності). Приклади історичних даних (The Maddison Project), демографія та економіка, психологічні тести та дані трендів Google.
- Типи шкал. Номінальні, порядкові, кількісні
- Міри центральної тенденції (середнє, медіана, мода)
- Розподіли. Розмах
- Гістограми (вправа в Excel – побудова діаграм, обрахунки середнього, медіани та розмаху)
2. «Чи правда, що українці читають Костенко більше, ніж Андруховича?»
Викладач: Сергій Кіяшко
Приклад про читання книжок.
- Теорія ймовірності. Вибірка
- Похибка вибірки, p-values
- Тест гіпотези. Довірчі інтервали
- Помилка 1-го роду. Помилка 2-го роду
- Випадковий відбір, симуляція багатьох вибірок, Т-тест (вправи в Excel)
3. «Як за допомогою простого аналізу даних можна перевірити конспіративні теорії про COVID-19. Про що (не) говорять кореляції»
Викладач: Соломія Шпак
Приклад про COVID-19 та 5G.
- Кореляції (гра “вгадай кореляцію”)
- Кореляція на противагу причинності
- Обрахунки кореляції в Excel – побудова діаграми розсіювання, використання формул та вбудованих функцій (приклад про ВВП на душу населення та дитячу смертність)
4. «Чи можуть магнітні поля вилікувати біль, і як посміхатися, щоб отримати прихильність судді?». Статистичний аналіз різниці між двома вибірками
Викладач: Ганна Вахітова
Приклади про результати застосування магнітних полів для лікування болю, про поблажливе ставлення суддів до звинувачуваних, які посміхаються та про вплив репутації викладача на оцінювання його лекцій студентами.
- Відмінність між двома пропорціями
- Відмінність між двома середніми значеннями в залежних та незалежних вибірках
- Відмінність між двома дисперсіями
5. «Король бензоколонки, або бізнес-аналіз та прогнозування продажів за допомогою регресії»
Викладач: Максим Обрізан
Приклад: продажі у мережі магазинів при заправках та фактори, які можуть на них впливати.
- Описова статистика та «фіктивні» змінні
- Класична лінійна регресія
- Точність опису моделі даних
- Статистична значимість коефіцієнтів
- Вибір моделі
- Прогнозування
Щодо організаційних питань чи оплати безготівково через юридичну особу звертайтесь до менеджера програми:
[email protected], Telegram, Viber, WhatsApp, тел. 380674347645
Короткострокові
₴ 6750
5вечірніх онлайн модулів
Короткострокові

Академічна директорка департаменту економічної освіти

Ph.D., університет штату Кентуккі, США, професор Київської школи економіки

Ph.D. Принстонського університету (США), головний експерт відділу досліджень НБУ

Ph.D., Університет штату Айова, США, Професор KSE

Ph.D., Університет Джорджа Мейсона, Професорка Київської школи економіки
Інформація щодо вступу
Зареєструватися