fbpx

Як збільшити та диверсифікувати український експорт до Німеччини?

Україна та Німеччина перебувають на різних рівнях економічного розвитку, однак обидві країни є дуже відкритими до міжнародної торгівлі та можуть отримати додаткову вигоду від інтенсифікації торговельних відносин. Разом з тим, структура українського експорту до Німеччини все ще недостатньо диверсифікована, а експортний потенціал використовується не повною мірою.

 

Це дослідження на основі аналізу даних виокремлює сектори німецької економіки, які є найбільш залежними від імпортованих товарів, і в яких український виробник може знайти свою нішу. Також дослідження ідентифікує найбільш перспективні для експорту до Німеччини групи товарів українського виробництва, які належать до визначених Експортною стратегією пріоритетних напрямів. До того ж у роботі враховується мета Стратегії – нарощувати експорт наукомісткої інноваційної продукції. Перспективність було розраховано і для широкого переліку товарних груп, без обмеження належністю до тих напрямів, що визначені в Експортній стратегії.

 

Виявлена за допомогою оцінки гравітаційної моделі загальна «недоторгованість» (різниця між фактичними і потенційними обсягами торгівлі) між Україною та Німеччиною складає 500 мільйонів доларів США за 2016 рік або 35% загального експорту з України до Німеччини за цей же рік. 

 

Проведена оцінка показала, що для перспективних товарів такий фактор як тарифні обмеження не є критичним, а ідентифікований рівень “недоторгованості” може пояснюватися нетарифними, зокрема фіто-санітарними та технічними, бар’єрами чи низькою конкурентоспроможністю українських товарів порівняно з  іншими країнами, або ж навіть різними смаковими вподобаннями німецьких споживачів. 

 

Детальніше у дослідженні, проведеному центром досліджень зовнішньої торгівлі Trade + при Київській школі економіки за підтримки Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

Центр створено при Київській школі економіки в рамках проекту “Покращення рамкових умов для торгівлі в Україні”, що впроваджується через німецьку федеральну компанію Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH на замовлення Уряду Німеччини.