fbpx

Висновки та матеріали круглого столу "Бюджет на 2015 - чи є він реалістичним та сфокусованим на відновлення фінансової стабільності та подальше стійке економічне зростання?"

Висновки та матеріали круглого столу “Бюджет на 2015 – чи є він реалістичним та сфокусованим на відновлення фінансової стабільності та подальше стійке економічне зростання?”

24 Березня, 2015

 

Презентації виступів та низка документів, на які робилися
посилання
  під час обговорення та які є
важливими в контексті дискусії наведені нижче у додатках.

Загальні висновки обговорення:

  • Нова
    версія Державного  бюджету на 2015р.
    незважаючи на певне поліпшення порівняно із попередньою грудневою, все ще несе
    значні загрози та ризики дестабілізації.
  • В
    2015р. влада продовжила порочну практику
    зависокого перерозподілу ВВП через бюджет, цим самим зашкодивши  як найшвидшому відновленню фінансової
    стабільності, так і  створенню умов  для подальшого стійкого економічного
    зростання.
  • Для
    країн з перехідною економікою – а саме до цієї групи належить Україна – для
    забезпечення стійких високих темпів економічного зростання ( не менше 6-8
    відсотків щорічно), максимальний розмір перерозподілу становить 35 відсотків
    від ВВП (включаючи витрати Пенсійного фонду).
  • Не
    поліпшилась  відкритість та
    прозорість бюджетного процесу та самого бюджету.
  • Якість
    публічного обґрунтування заявлених змін як макроекономічних , так і
    бюджетник  показників  а відповідно сутності економічної та
    бюджетної політики, з боку влади була низькою.
  • Консистентність
    (взаємоузгодженність) заявлених бюджетних та економічних показників є низькою.
  • Для
    відновлення фінансової стабільності Уряд повинен взяти чітке зобов’язання
    щодо   утримання в поточному році
    первинного дефіциту на позитивному рівні щонайменше 1 відсоток від ВВП.
  • Уряд
    невідкладно повинен розпочати ( разом із експертною спільнотою)  розробку пропозицій щодо скорочення видатків  на основі чітко визначеної їх пріоритетності.
  • Процес
    підготовки змін до бюджету, їх розгляду та прийняття повинен бути кардинально
    змінений та відповідати кращим  практикам
    прозорості в бюджетній сфері.
  • Пропозиції
    щодо змін до бюджету повинні бути підготовлені до приїзду чергової місії МВФ та
    стати основою для перегляду програми співпраці.

Додатки:

1. Макроекономічні припущєння та ключові прогнозні макропоказники на 2015 та наступні три роки – їх реалістичність та консистентність?, Олександр Вальчишен

2. Формула успеха, А.Илларионов

3. Криза державних фінансів в Україні: макроекономічні та структурні проблеми, Реанімаційний пакет реформ

4. Роль бюджету у стабілізації економіки, Несходовський І.С.

5. Руководство по обеспечению прозрачности в бюджетно-налоговой сфере (2007 г.)

6. Guide to Transparency in Gorevnment Budget Reports: Why are Budget Reports Important, and What Should They Include?

Додаток 1.

Додаток 2.

 

Додаток 3.

 

 

Додаток 4.

 

Додаток 5.

 

Додаток 6.