fbpx

Один пояс, один шлях: вплив зниження торгових витрат на добробут в Україні

10 січня 2020

Ця робота команди Trade+ присвячена економічній оцінці впливу ініціативи «Один пояс, один шлях» (англ. Belt and Road Initiative, BRI) на зміну добробуту в Україні. BRI — ініціатива Китайської Народної Республіки (КНР) з розбудови транспортної інфраструктури, що охоплює Африку, Азію, Європу та Близький Схід. Ініціатива складається з Економічного поясу Шовкового шляху («пояс») – трансконтинентальний прохід,  та Морського шовкового шляху ХХІ століття («шлях»).

У цьому дослідженні для оцінки впливу проекту BRI на добробут в Україні було використано концепцію повної загальної рівноваги на основі гравітаційної моделі для різних варіантів зменшення транспортних витрат від 5% до 30%.

Оцінка експертів показує, що BRI матиме позитивний вплив на український експорт та добробут. Очікується, що зменшення транспортних витрат на 15% в результаті реалізації BRI призведе до зростання ВВП на душу населення на 0,5%. Хоча в Україні не так багато інфраструктурних проектів, країна виграє від тих інфраструктурних проектів, що впроваджуються в інших країнах.

Також експерти порівняли оцінку впливу BRI та торговельної війни між США та Китаєм, що була змодельована як взаємне підвищення ставок ввізних мит до 25%. Торговельна війна між США та Китаєм матиме негативний ефект на добробут через зміну цін та зростання торговельних витрат. Ініціатива BRI сприятиме зменшенню цього негативного ефекту, проте цілком ймовірно, що її буде недостатньо.

Детальніше у звіті, підготовленому Центром досліджень зовнішньої торгівлі Trade+.

Центр створено при Київській школі економіки в рамках проекту “Покращення рамкових умов для торгівлі в Україні”, що впроваджується через німецьку федеральну компанію Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH на замовлення Уряду Німеччини.

 

Читати дослідження