- Kyiv School of Economics
- Private: Calendar
- Цензура, самоцензура чи м’яка сила читачів, або Що впливає на українські ЗМІ
Опис
За Індексом свободи преси Україна у 2017-му посідала 102 місце, що на 25 місць вище від 2014 року, але на 13 нижче, ніж 2009-го.
Коли кажуть “вільні” чи “незалежні ЗМІ”, то зазвичай не уточнюють, вільні й незалежні від кого. Більшість інтуїтивно передбачає що від влади й власників: українська історія медіа має безліч випадків коли вони згубно “впливали” на ЗМІ заради просування своїх інтересів. Але є ще читачі-глядачі, їх вплив на ЗМІ не варто недооцінювати. Не будемо забувати про рекламодавців – використовуючи “м’яку силу” вони можуть нав”язувати ЗМІ свою волю. Цифрова ера принесла нові виклики – Facebook усвідомлено взяв на себе роль глобального редактора й далеко не всі ЗМІ в захваті від редакторських “правок” Цукерберга.
Ми хочемо розібратися, хто найбільше впливає на українські ЗМІ та наскільки вони сьогодні в реальності незалежні?
Під час дискусійного клубу 18 квітня розглянемо такі питання:
• Чи є (само)цензура в Україні?
• Наскільки ЗМІ незалежні від позиції власника?
• Наскільки (потенційно) впливають на ринок медіа (зокрема, ділових медіа) великі рекламодавці?
• “Замкнене коло” контенту ЗМІ та смаків “середнього читача” – чи існує воно насправді та якщо так, чи можливо його розірвати?
Учасники дискусії:
- Павло Казарін, оглядач “Радіо Свобода”
- Севгіль Мусаєва, головна редакторка “Української правди”
- Максим Каменєв, спецкореспондент Громадського
- Данило Ваховський, директор із маркетингу сервісу Uklon
- Дмитро Бондаренко, СЕО Ligamedia, генеральний директор ГК ЛІГА
Модератор: Борис Давиденко, головний редактор VoxUkraine