Цензура, самоцензура чи м’яка сила читачів, або Що впливає на українські ЗМІ
Description
За Індексом свободи преси Україна у 2017-му посідала 102 місце, що на 25 місць вище від 2014 року, але на 13 нижче, ніж 2009-го.
Коли кажуть “вільні” чи “незалежні ЗМІ”, то зазвичай не уточнюють, вільні й незалежні від кого. Більшість інтуїтивно передбачає що від влади й власників: українська історія медіа має безліч випадків коли вони згубно “впливали” на ЗМІ заради просування своїх інтересів. Але є ще читачі-глядачі, їх вплив на ЗМІ не варто недооцінювати. Не будемо забувати про рекламодавців – використовуючи “м’яку силу” вони можуть нав”язувати ЗМІ свою волю. Цифрова ера принесла нові виклики – Facebook усвідомлено взяв на себе роль глобального редактора й далеко не всі ЗМІ в захваті від редакторських “правок” Цукерберга.
Ми хочемо розібратися, хто найбільше впливає на українські ЗМІ та наскільки вони сьогодні в реальності незалежні?
Під час дискусійного клубу 18 квітня розглянемо такі питання:
• Чи є (само)цензура в Україні?
• Наскільки ЗМІ незалежні від позиції власника?
• Наскільки (потенційно) впливають на ринок медіа (зокрема, ділових медіа) великі рекламодавці?
• “Замкнене коло” контенту ЗМІ та смаків “середнього читача” – чи існує воно насправді та якщо так, чи можливо його розірвати?
Учасники дискусії:
Павло Казарін, оглядач “Радіо Свобода”
Севгіль Мусаєва, головна редакторка “Української правди”
Максим Каменєв, спецкореспондент Громадського
Данило Ваховський, директор із маркетингу сервісу Uklon
Дмитро Бондаренко, СЕО Ligamedia, генеральний директор ГК ЛІГА
Модератор:Борис Давиденко, головний редактор VoxUkraine