fbpx

Цензура, самоцензура чи м’яка сила читачів, або Що впливає на українські ЗМІ

Description


За Індексом свободи преси Україна у 2017-му посідала 102 місце, що на 25 місць вище від 2014 року, але на 13 нижче, ніж 2009-го. 

Коли кажуть “вільні” чи “незалежні ЗМІ”, то зазвичай не уточнюють, вільні й  незалежні від кого. Більшість інтуїтивно передбачає що від влади й власників: українська історія медіа має безліч випадків коли вони згубно “впливали” на ЗМІ заради просування своїх інтересів. Але є ще читачі-глядачі, їх вплив на ЗМІ не варто недооцінювати. Не будемо забувати про рекламодавців – використовуючи “м’яку силу” вони можуть нав”язувати ЗМІ свою волю. Цифрова ера принесла нові виклики – Facebook усвідомлено взяв на себе роль глобального редактора й далеко не всі ЗМІ в захваті від редакторських “правок” Цукерберга. 

Ми хочемо розібратися, хто найбільше впливає на українські ЗМІ та наскільки вони сьогодні в реальності незалежні?

Під час дискусійного клубу 18 квітня розглянемо такі питання:

• Чи є (само)цензура в Україні?

• Наскільки ЗМІ незалежні від позиції власника?

• Наскільки (потенційно) впливають на ринок медіа (зокрема, ділових медіа) великі рекламодавці?

• “Замкнене коло” контенту ЗМІ та смаків “середнього читача” – чи існує воно насправді та якщо так, чи можливо його розірвати?

Учасники дискусії:

  • Павло Казарін, оглядач “Радіо Свобода”
  • Севгіль Мусаєва, головна редакторка “Української правди”
  • Максим Каменєв, спецкореспондент Громадського
  • Данило Ваховський, директор із маркетингу сервісу Uklon
  • Дмитро Бондаренко, СЕО Ligamedia, генеральний директор ГК ЛІГА

Модератор: Борис Давиденко, головний редактор VoxUkraine