fbpx

Центр дослідження освіти в надзвичайних ситуаціях

На головну

Професійно-технічна освіта та STEM

Дефіцит кваліфікованих робочих кадрів є серйозною проблемою для багатьох галузей економіки. З початком повномасштабної війни зріс попит на працівників з професійно-технічною освітою і в той же час зменшилася кількість учнів, які вступають до закладів професійно-технічної освіти. Дослідження центру фокусуються на темах підвищення якості професійно-технічної освіти та її більшої інтеграції з потребами бізнесу.

Проєкти:


Розробка методики розрахунку вартості освітніх послуг у сфері професійної (професійно-технічної) освіти

Дослідження реалізовувалося у квітні-грудні 2024 року в рамках Швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» на запит Міністерства освіти і науки України.

Наразі методика на розгляді центральними органами виконавчої влади, матеріали дослідження можна отримати за запитом.


Дослідження щодо стану дуальної освіти у закладах професійно-технічної освіти (ЗП(ПТ)О). 

Реформа дуальної освіти в Україні почалася у 2018 році й ставила на меті покращити ситуацію завдяки посиленню зв’язків між бізнесом та ЗП(ПТ)О. Формат 30% теорії та 70% практики походить із Німеччини, але поширився у багатьох країнах Європи, інтегруючи бізнес у професійну освіту. На жаль, в Україні дуальна освіта залишається малопоширеною. Згідно з даними МОН, у 2024 році лише 5 тисяч учнів обрали цей формат навчання, а в Чернівецькій області не було жодного учня.

Дослідження має дві головні задачі: 

• описати актуальні проблеми дуальної освіти в профтехах, 

• запропонувати підходи до масштабування дуальної освіти у ЗП(ПТ)О.

Дослідження на запит Міністерства освіти і науки України, має бути доступне наприкінці травня.