- Kyiv School of Economics
- Kyiv School of Economics
- Професійно-технічна освіта та STEM
Професійно-технічна освіта та STEM
Дефіцит кваліфікованих робочих кадрів є серйозною проблемою для багатьох галузей економіки. З початком повномасштабної війни зріс попит на працівників з професійно-технічною освітою і в той же час зменшилася кількість учнів, які вступають до закладів професійно-технічної освіти. Дослідження центру фокусуються на темах підвищення якості професійно-технічної освіти та її більшої інтеграції з потребами бізнесу.
Проєкти:
Розробка методики розрахунку вартості освітніх послуг у сфері професійної (професійно-технічної) освіти
Дослідження реалізовувалося у квітні-грудні 2024 року в рамках Швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» на запит Міністерства освіти і науки України.
Наразі методика на розгляді центральними органами виконавчої влади, матеріали дослідження можна отримати за запитом.
Дослідження щодо стану дуальної освіти у закладах професійно-технічної освіти (ЗП(ПТ)О).
Реформа дуальної освіти в Україні почалася у 2018 році й ставила на меті покращити ситуацію завдяки посиленню зв’язків між бізнесом та ЗП(ПТ)О. Формат 30% теорії та 70% практики походить із Німеччини, але поширився у багатьох країнах Європи, інтегруючи бізнес у професійну освіту. На жаль, в Україні дуальна освіта залишається малопоширеною. Згідно з даними МОН, у 2024 році лише 5 тисяч учнів обрали цей формат навчання, а в Чернівецькій області не було жодного учня.
Дослідження має дві головні задачі:
• описати актуальні проблеми дуальної освіти в профтехах,
• запропонувати підходи до масштабування дуальної освіти у ЗП(ПТ)О.
Дослідження на запит Міністерства освіти і науки України, має бути доступне наприкінці травня.