fbpx

Де Централізація? Тенденції взаємодії місцевого самоврядування та органів державної влади на місцях

Воєнний стан об’єктивно створює сприятливі умови для централізації влади навіть у державах із децентралізованою системою врядування. На прикладі України ми можемо спостерігати, що із запровадженням воєнного стану відбулось посилення ролі виконавчої влади на місцевому рівні, особливо у сфері безпеки та оборони, викликах, пов’язаних з окупацією, та питаннях стабілізації деокупованих територій. Запровадження обласних та районних військових адміністрацій, замість відповідних державних, посилило і управлінську вертикаль, що змусило ОМС переглядати свої моделі співпраці з ОВА та РВА та адаптовуватися. Варто згадати, що частина ОМС були замінені на МВА, що також посилило роль виконавчої влади в тих громадах.

Висновки дослідження спираються на 30 інтерв’ю з очільниками громад в систематично відібраних громадах 5 областей, щоб охопити схожі за типами громади, 5 інтерв’ю з головами чи заступниками ОВА, 6 інтерв’ю з очільниками РВА в досліджуваних областях, 4 інтерв’ю з представниками регіональних офісів міжнародного співробітництва в досліджуваних областях та 2 інтерв’ю очільниками регіональних напрямків найбільших донорських організацій в Україні, що працюють в досліджуваних громадах.

Наш документ складається з 6 розділів:

перший розділ це – це короткий опис мети дослідження, аналітичної рамки та методології.

• в другому  ми даємо опис законодавчим змінам воєнного стану на місцевому рівні  та аналізуємо практику створення військових адміністрацій

• в третьому розділі ми  з боку громад показуємо основні патерни взаємодії з регіональними акторами державної влади (ОВА та РВА) та показуємо які характеристики громад, можуть потенційно  впливати на формат взаємодії.

• в четвертому розділі ми показуємо, сильні сторони та проблеми у взаємодії, які бачать ОВА та РВА

у розділі “5 цитат про 5 проблем від Донорських організацій” ми фіксуємо основні проблеми функціонування громад, які впливають на взаємодію з іншими акторами.

у висновках та рекомендаціях зафіксовані основні відповіді на питання зазначені в аналітичній рамці: оцінка законодавства воєнного стану на місцевому рівні  та практики створення військових адміністрацій,  оцінка груп громад, які мають кращу/гіршу взаємодію з державною владою на місцевому рівні та виокремленні основні проблеми та сильні сторони взаємодії, з боку громад (ОМС та ВА) та і  з боку регіональних акторів державної влади (ОВА та РВА).