fbpx

Zara, Massimo Dutti, Bershka, Gett: які бренди вийшли з Росії у лютому? – дослідження KSE

7 Березня 2024

Попри гучні обіцянки на початку повномасштабного вторгнення, лише 372 або 10% світових компаній повністю вийшли з російського ринку. У лютому до цього переліку додалося ще 18, зокрема Inditex, що володіє брендами Zara, Massimo Dutti, Bershka, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius. 

Про це свідчать результати моніторингу KSE Institute у межах проєкту “Самосанкції / LeaveRussia” щодо впливу виходу іноземного бізнесу на економіку РФ.

Окрім Inditex (ліквідували решту суб’єктів господарювання після продажу), експерти Київської школи економіки минулого місяця ідентифікували ще низку міжнародних компаній, які повністю вийшли з російського ринку, частина з яких через ліквідацію: Drees & Sommer, GE Digital, Gett, Idexx Labs, Lindt & Sprüngli, ON Semiconductor

Інші шляхом продажу: AGC, Equifax, Hempel, Holcim Group, Hydroscand, IKEA (АТ “ІНВЕСТ ПЛЮС” стає новим засновником організації, але IKEA продовжила реєстрацію своєї торгової марки за однією з чотирьох заявок до серпня 2033 року), LeasePlan, Leoni AG, Polymetal, Sephora, Wienerberger.

До того ж був змінений статус компаній Leroy Merlin та Playrix на “залишаються”, саме тому насправді було ідентифіковано 18 виходів, хоча технічна різниця становить 16.

У ході розслідування виявилося, що Leroy Merlin, незважаючи на оголошений продаж свого бізнесу в Росії (компанії SCENARI HOLDING LP з ОАЕ), підписала лише формальну угоду без зміни гендиректора та досі активно співпрацює з російськими держорганами, включно з Міноборони та МВС. Ба більше, компанія продовжила реєстрацію товарних знаків і торгових марок в Роспатенті до 2031 року. 

Що ж до Playrix, то попри те, що 4 компанії групи в Росії знаходяться в процесі ліквідації, в ключовій ТОВ “ПЛЕЙРИКС” залишився колишній власник, а саму компанію було перейменовано на ТОВ “АЙТІДЕВ ЛАБ”.

Водночас у лютому експерти KSE об’єднали групи компаній зі статусами “вичікують” та “залишаються”, оскільки з 24 лютого 2022 року минуло більше, ніж достатньо часу, аби прийняти рішення щодо остаточного виходу з Росії. 

Отже, станом на 3 березня 2024 року продовжують діяльність та не планують покидати російський ринок понад 2150 міжнародних компаній (57,5% від загального числа записів в базі KSE). 

Ще 1215 іноземних фірм або близько 32,5% – згорнули операції та заявили про намір покинути РФ, і лише 372 (10% від загального числа записів в базі KSE або 26,4% від компаній, які отримували дохід в Росії в 2022 році) – остаточно розірвали зв’язки з агресором.