fbpx

За підтримки KSE відбулося обговорення пропозицій секторальної робочої групи з транспорту та логістики в рамках роботи над Планом для Ukraine Facility

14 Листопада 2023

Відбулося підведення підсумків щодо пропозицій, отриманих від бізнесу в рамках роботи секторальної робочої групи з транспорту та логістики, створеної при Міністерстві економіки України, організованої Київською школою економіки та модерованої EY Україна в рамках роботи над Планом для Ukraine Facility. До групи долучилися понад 150 учасників, від яких надійшло 85 пропозицій щодо зміни політик, 43 з яких передано Уряду для можливої реалізації.

Створення секторальних робочих груп є однією з активностей у рамках проєкту Good Governance Fund «Економічний хаб: ефективна політика управління публічними фінансами та візія зростання», який реалізується за підтримки уряду Великої Британії (UK Aid). Імплементаторами проєкту є Abt Britain та Київська Школа Економіки.

Запропоновані політики здебільшого надавалися у сферах морського та внутрішнього водного транспорту (34 пропозиції), залізничного (21) та автомобільного (15). Також пропозиції стосувались громадських (3), інтермодальних (4) та авіаційних (2) перевезень, поштового зв’язку (2) і загальної роботи транспортного сектору (4). 

Найбільше отриманих пропозицій стосувалися операційних покращень (30) та вдосконалення інвестиційного клімату (26). Було також отримано пропозиції щодо впровадженнязаконодавства ЄС (10), спрощення адміністративних процедур (6), урахування глобальних трендів в транспорті та логістиці (6), збільшення пропускної спроможності (4) та національних інфраструктурних проєктів (3). 

Частина отриманих пропозицій вже була включена у План, зокрема розвиток мультимодальних перевезень, прикордонної інфраструктури та інтеграцію з транс’європейськими мережами TEN-T, портової інфраструктури, відновлення та модернізації міського транспорту тощо. 

«Наразі наш головний економічний виклик – підтримка макрофінансової стабільності, і саме на це буде спрямована більша частина коштів Ukraine Facility – 39 з 50 млрд євро впродовж 4 років. Водночас через реформи та регуляторні зміни ми прагнемо створити умови для розвитку бізнесу й подальшого зростання економіки”, — зазначив заступник Міністра економіки України Олексій Соболев.

Він також додав, що можливість для інвесторів отримати фінансування через ЄБРР, ЄІБ та інші міжнародні фінансові інституції стане додатковим стимулом розвитку. Для цього у Плані передбачений спеціальний інвестиційний інструмент для покриття ризиків у пріоритетних секторах обсягом 8 млрд євро, який має стимулювати залучення понад 30 млрд євро в українську економіку. 

Так, бізнес надав 87 пропозицій щодо сфер потенційного інвестування із загальним бюджетом понад $2,9 млрд. Найбільше можливостей було подано у сферах авіаційного транспорту, а саме 39 проєктів загальною вартістю понад $1,1 млрд, морського та внутрішнього водного транспорту –  21 проєкт на $836 млн, а також залізничного транспорту – 15 проєктів на $460 млн. 

“Розвиток сектору транспорту та логістики є ключовим для нарощування експорту і внутрішньої торгівлі. Результати роботи секторальної групи свідчать, що бізнес готовий швидко реагувати на виклики – змінювати та будувати нові логістичні маршрути, відновлювати зруйновану інфраструктуру, реалізовувати інвестиційні проєкти. Подані пропозиції мають сприяти цьому процесу. Після шести експертних обговорень для можливої реалізації Уряду було представлено 43 пропозиції політик”, – зазначив керівник стратегічних проєктів KSE Institute Максим Федосеєнко.

Попри те, що формат Плану для Ukraine Facility не передбачає включення у нього інвестиційних проєктів, їх аналіз важливий для визначення пріоритетних підсекторів для розвитку. Відповідні пропозиції будуть передані Міністерству розвитку територій, громад та інфраструктури для розгляду та можуть бути включені у довгострокову секторальну стратегію розвитку.