- Kyiv School of Economics
- About the School
- News
- У межах проєкту BRIDGE завершилась серія тренігів з AI та аналізу даних для викладачів і дослідників KSЕ
У межах проєкту BRIDGE завершилась серія тренігів з AI та аналізу даних для викладачів і дослідників KSЕ
23 Червня 2025
Березень–червень 2025 року стали періодом інтенсивної навчальної роботи в межах проєкту BRIDGE та заклали добрий початок тренінгових активностей у проєкті, які заплановані на час реалізації проєкту. У цей час наші партнери з University of Tartu реалізували програму “Capacity-building in methods and application for big data and AI for governance” для викладачів та дослідників Київської школи економіки. Програма була створена спільно з ними та враховувала актуальні інтереси колег у даній сфері.
Програма складалась із трьох взаємопов’язаних компонентів, які допомогли учасникам краще зрозуміти, як саме штучний інтелект може використовуватись у публічному врядуванні, освіті та дослідницькій діяльності.
Початком програми став блок онлайн-вебінарів, що тривав із березня до квітня. У фокусі були ключові виклики, які постають перед державними інституціями та аналітиками під час впровадження AI. Під час трьох тематичних зустрічей учасники працювали з Art Alishani, який говорив про роль уряду як користувача, фасилітатора та регулятора AI у публічних послугах, навчались у Helen Eenmaa, яка детально пояснила етичні вимоги, закладені в AI Act, а також роль університетів у формуванні регуляторних підходів. Також Indrek Kuusk занурив учасників у складні питання прав людини, GDPR і судової практики у сфері AI. Важливу роль у вебінарах відігравала інтерактивність – обговорювали конкретні кейси, зіставляли правові позиції, аналізували реальні сценарії застосування AI в ЄС.
Наступним етапом програми став очний тренінг у Тарту, який відбувся 20–23 травня на базі Інституту політичних досліджень ім. Йоганна Скутте (J. Skytte Institute of Political Studies). Упродовж чотирьох днів учасники занурились у практичну роботу з відкритими даними, вивчали інструменти для аналізу кількісної та текстової інформації, обговорювали виклики управління якістю даних та оцінювання політик. Навчання розпочала Anastasija Nikiforova – її блок був присвячений екосистемі відкритих даних, базовим принципам візуалізації інформації, а також можливостям використання GenAI. Далі учасники працювали з Martin Molder, який показував, як будувати регресійні моделі, проводити sentiment analysis і topic modelling у R, а також візуалізувати результати. Протягом завершального дня тренінгів у Тарту Andres Võrk поділився досвідом Естонії у використанні адміністративних даних і машинного навчання для оцінки соціальної політики, презентував приклади симуляційних моделей і показав, як аналіз даних може впливати на ухвалення державних рішень.
Окрему увагу в цій програмі ми присвятили спеціалізованим тренінгам “AI for research and teaching”, що відбулись 17 і 19 червня 2025 року. Вони були орієнтовані на викладачів і дослідників, які хочуть глибше інтегрувати штучний інтелект у свою освітню і наукову практику — від аналізу джерел до побудови навчальних курсів.
17 червня Heiko Pääbo, керівник Центру балтійських студій Інституту державного управління та політики Університету Тарту, провів сесію на тему “Integrating AI tools into written assignments”. Тренінг був зосереджений на тому, як адаптувати структуру письмових завдань до умов, у яких студенти активно використовують GenAI, і як при цьому зберегти педагогічну логіку, навчальні цілі й академічну доброчесність.
19 червня Yurii Kondratyk, менеджер проєктів з цифрових навичок факультету соціальних наук UTARTU, провів тренінг “Using Elicit for AI-powered literature review”. Учасники знайомились з можливостями платформ Elicit і LitMaps для організації ефективних, зважених і прозорих оглядів літератури, зокрема з фокусом на оптимізацію дослідницьких процесів і управління джерелами.
Ці сесії дали змогу не лише освоїти нові підходи, а й подивитись на роботу з даними й алгоритмами як на частину живої освітньої і дослідницької практики. Учасники тренінгів уже готуються ділитися цими знаннями з колегами в KSE та інших академічних інституціях.
Уся програма була побудована так, щоб дати не готові рецепти, а інструменти і розуміння: як відповідально, осмислено і змістовно працювати з AI у реальних контекстах – і в академії, і в аналізі політик, і в державному управлінні.
Ми щиро дякуємо University of Tartu, а також колегам з Political Science – University of Tartu, J. Skytte Institute of Political Studies та University of Tartu Ukraine Centre, зокрема Дмитру Хуткому за якісну організацію та партнерську взаємодію. І окремо також дякуємо всім учасникам навчання за довіру, залученість і готовність наполегливо працювати з темами відповідального використання штучного інтелекту в публічному управлінні, освіті та дослідженнях.
Проєкт BRIDGE реалізується у партнерстві між Kyiv School of Economics (координатор проєкту), Erasmus University Rotterdam, Technische Universität Berlin, University of Tartu та Центром розвитку інновацій (CID, Україна).
Проєкт фінансується Європейським Союзом. Однак висловлені погляди та думки є лише думками автора і не обов’язково відображають позицію Європейського Союзу чи Європейського агентства з досліджень. Ані Європейський Союз, ані грантодавець не можуть нести за них відповідальності.