fbpx

Релокація бізнесу l KSE Graduate Business School

3 Травня 2022

З початком війни більшість українських бізнесів опинилася під загрозою чи вони були фізично знищені в окупованих регіонах. Запроваджена Міністерством економіки програма з внутрішньої релокації бізнесу отримала понад 1000 заявок від підприємств на переміщення до безпечних областей. У квітні за підтримки Міністерства Цифрової Трансформації на базі E-Tender була запущена платформа, яка допомагала вести процес від отримання заявки до фактичного виконання переміщення. 

Що ми зробили в KSE Graduate Business School?

Команда волонтерів KSE Graduate Business School – студенти, випускники та викладачі – визначила основні перешкоди, з якими стикається бізнес при релокації та відновленні діяльності.

На першому етапі провели інтерв’ю зі стейкхолдерами: представниками Мінекономіки, місцевими ОВА та бізнесами, що планують релокацію. Метою було з’ясувати пріоритетні галузі кожної області та перспективи для бізнесу, який планує до неї переміщення. 

На другому етапі ми застосували підхід Customer Journey Map для аналізу взаємодії ОВА із бізнесом в безпечних регіонах. Наша команда обрала броварний бізнес, що був релокований до Рівненської області, та звернулася з ним до кожної з 9 безпечних областей. Метою було визначити швидкість реакції місцевих ОВА на заявку, як ведеться комунікація та яким буде кінцевий результат. 

Кожна з областей будує процес релокації за власним підходом, ми виділили найкращий та найгірший клієнтський досвід при проведенні дослідження. В найкращому прослідковується швидкість взаємодії на всіх етапах – від пошуку інформації до отримання контакту власника приміщення для релокації виробничих потужностей. У найгіршому процес може зупинитися на будь-якому етапі, що унеможливлює релокацію або вимагає значну кількість зусиль. Це призводить до зниження мотивації підприємців, а область ризикує втратити перспективний бізнес. Дослідження в рамках Customer Journey Map містять наступні етапи: пошук інформації, контакт із представником області, надання інформації щодо можливостей релокейту, підбір приміщення та завершення спілкування. 

Ми виявили декілька проблем, які суттєво ускладнюють процес переміщення бізнесу та відновлення його роботи в нових регіонах:

  • • Різне розуміння стейкхолдерами програми релокації та її результатів – від переміщення потужностей до фактичного відновлення роботи
  • • Відсутність будь-яких згадок про підтримку бізнесу, що здійснює релокацію, на сайті ОВА або у відкритих джерелах у певному регіоні
  • • Контактна лінія не працює або відсутня відповідальна особа з напрямку
  • • Недостатнє володіння інформацією щодо переміщення та неможливість надати повну інформаційну підтримку за запитом
  • • Неповна або надто загальна інформація щодо вільних приміщень
  • • Брак чітких цілей програми та конкретних показників ефективності
  • • Відсутність контролю за результатом з боку ОВА

Разом з тим, ми запропонували рішення, які можуть покращити процес релокації, як для переміщеного бізнесу, так і для місцевих ОВА, і налагодити взаємодію між ними (додається).

Ми створили Платформу RE:empower, RE:locate, RE:start, на якій за підтримки дослідницької агенції Gradus Research, зібрана аналітика щодо стану українського бізнесу під час війни, актуальні економічні дослідження та Customer Journey Maps, в яких прописані найкращий і найгірший клієнтський досвід взаємодії з органами місцевої влади для релокації бізнесу.

Наразі команда експертів KSE Graduate Business School бачить свою цінність в процесі релокації в наданні консультацій мікро- та малому бізнесу, який здійснив, або планує релокацію в межах України – від виявлення неочевидних проблем до зміни бізнес-моделі та адаптації в нових умовах. Мета проекту – допомогти бізнесу відновити свою діяльність в нових умовах та надати професійну допомогу підприємцям за чітким та дієвим алгоритмом. Для цього підприємцям, які планують релокацію бізнесу, або вже її здійснили, необхідно заповнити Анкету на платформі і вони зможуть отримати безкоштовну консультацію для власного бізнесу від провідних експертів KSE Graduate Business School. 

Завітайте на нашу Платформу та дізнайтесь, як це працює.

Що далі?

У планах налагодження взаємодії між місцевими ОВА та переміщеним бізнесом. Ми розробляємо дорожні карти для кожної групи стейкхолдерів з бенчмарками для ОВА та характеристиками регіонів для бізнесу, які міститимуть актуальну інформацію щодо розвинених напрямів та сфер діяльності кожної області. Це допоможе бізнесу свідомо обирати регіон для переміщення та розуміти свою релевантність в ньому. Вони сприятимуть налагодженню співпраці та комунікації між ОВА та бізнесом і прийняттю економічно обґрунтованих рішень.