fbpx

Докладніше

Згорнути деталі

Докладніше

22 Лютого, 2016

Обґрунтування діяльності Проекту. Результатом недовикористання земельних ресурсів в Україні є висока вартість сільського, міського та економічного розвитку в цілому. За останні 10 років врожайність у сільському господарстві підвищилась, але лишається низькою порівняно з міжнародною практикою та досягненнями України за радянських часів, – на відміну від Росії та Казахстану.

Нездатність ефективно використовувати земельні ресурси безпосередньо позначається на рівні життя у сільській місцевості та в країні в цілому. Як зазначається у звітах Світового Банку, краща земельна та сільськогосподарська політика може збільшити продуктивність сільського господарства на 30% і додати близько 12,5% до ВВП упродовж найближчих 10 років зі значним підвищенням заробітної плати серед бідних сільських домогосподарств. Очікується, що таке збільшення становитиме від 11,2% до 27% у довгостроковій перспективі.

Недосконала земельна політика погіршує інвестиційний клімат, встановлює перешкоди для функціонування ринків, створення нового бізнесу й робочих місць, а також для функціонування місцевого самоврядування. За оцінками МВФ, надходження від податку на нерухоме майно легко можна збільшити на суму, еквівалентну 0,6% ВВП, що, своєю чергою, допомогло б у наданні послуг на місцевому рівні та спонукало б до ефективного використання землі.

Попри те, що ці проблеми добре відомі, в Україні протягом тривалого часу бракувало політичної волі  та спроможності розробляти реформи, базуючись на фактичних даних, здійснювати моніторинг їхньої імплементації та залучати до обговорення широке коло зацікавлених сторін. Проект «Підтримка реформ у сільському господарстві та земельних відносинах в Україні» було створено для зміцнення спроможності Уряду в розробці стратегії реформи аграрного сектору та земельних відносин та її окремих компонентів на основі фактичних даних та результатів економічного аналізу, а також для моніторингу впровадження реформ. 

Проект надає Міністерству аграрної політики та продовольства України, Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру та іншім центральним органам виконавчої влади та представникам приватного сектору інформацію для (а) оцінки відповідних альтернатив та обґрунтованого політичного вибору у сфері земельних відносин; (б) забезпечення прозорості та кращої підзвітності органів влади, що залучені до розробки та впровадження реформи; (в) стимулювання публічних дебатів щодо ключових реформ; (г) створення привабливого клімату для приватних інвестицій.

Оскільки така діяльність сприятиме ключовим політичним та регуляторним реформам в земельних відносинах та сільськогосподарському секторі, вона також дозволить значно збільшити підтримку з боку Світового Банку та інших міжнародних фінансових організацій. Проект також покращує інституційні можливості органів державної влади, що залучені до збору та адміністрування даних про земельні ресурси та сільське господарство (Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, Департамент державної реєстрації Міністерства юстиції України, Фіскальній службі та іншим) у наданні регулярної фактичної інформації про стан галузі, підтримці регулярного громадського діалогу та використанні даних для моніторингу реформ.

Загальна координація діяльності. Забезпечується Керівним комітетом Проекту. До його складу входять представники 15-ти державних установ, міжнародних та українських неурядових організацій. Керівний комітет затверджує пріоритетні напрямки діяльності проекту. Скликання зборів Керівного комітету передбачено кожні три місяці.

Фінансування проекту: Світовий банк. Координатор Проекту від Світового банку – Клаус Дайнінгер, PhD.

Установа-виконавець: МГО Київський Економічний Інститут (КЕІ) при Київській Школі Економіки.

Керівник Проекту: Денис Нізалов, PhD

Період реалізації Проекту: березень 2015 – грудень 2017

Контактна інформація: [email protected]

 

Аналітики Проекту