fbpx

Лише 11% компаній залишили Росію: Moncler, Unilever та інші вийшли з ринку у жовтні – дослідження KSE Institute

12 Листопада 2024

Майже 2200 або 54,9% міжнародних брендів продовжують діяльність у Росії, і лише 440 компаній остаточно залишили російський ринок. У жовтні експерти KSE Institute зафіксували вихід 11 компаній, серед яких італійський бренд одягу Moncler, виробник споживчих товарів Unilever та інші.

Про це свідчать результати моніторингу KSE Institute у межах проєкту “Самосанкції / LeaveRussia” щодо впливу виходу іноземного бізнесу на економіку РФ.

Загалом минулого місяця дослідники зафіксували вихід 4 компаній через ліквідацію: виробника замків Abloy LLC, постачальника обладнання для пакування харчових продуктів Ishida, норвезького підприємства Kongsberg Maritime та італійського бренду преміального одягу Moncler.

Також 7 компаній продали свій бізнес у Росії: французький виробник автомобільних компонентів A.Raymond Group, італійська державна компанія ANAS, холдингова компанія Benteler International, розробник програмного забезпечення GRAITEC, розробник і виробник комплектуючих для автомобільної промисловості Magneti Marelli, Unilever та австрійська страхова компанія UNIQA.

Водночас KSE Institute оновив статус для компаній Fortum (переведено до статусу “вийшли” через націоналізацію) та Lindström Group (підтверджено продаж бізнесу).

Отже, станом на 6 листопада 2024 року продовжують діяльність у Росії 2 197 міжнародних компаній (54,9% від загальної бази KSE). Ще 1 365 іноземних компаній, або близько 34,1%, згорнули операції та заявили про намір залишити РФ, і лише 440 (11,0% від загального числа записів або 27% від компаній, що отримували дохід у Росії у 2021 році) остаточно розірвали зв’язки з агресором.