“Соціологічні вікенди” – якісні методи

Гарні новини! Ми запускаємо серію літніх воркшопів по методах в соціальних науках

Опис

Запрошуємо 4 серпня на наш перший літній “соціологічний вікенд” з якісних методів – одному з самих популярних напрямків досліджень в соціальних науках та бізнесі. Якісні методи дозволяють краще зрозуміти контекст, отримати інсайти про свою аудиторію, вивчити сенситивні теми, вивчати невловимі явища – почуття, емоції, глибинні значення, якими оперують люди.

Ми розберемося у методиках та підводних каміннях роботи з інтерв’ю та фокус-групами, а також будемо аналізувати тексти і мову методом дискурс-аналізу. Якісні та кількісні методи не опоненти, а друзі, які доповнюють один одного. Ми поговоримо про те, як їх об’єднувати в реальній практиці, та що таке змішані методи.

 

Для кого це?

 

  • Ці воркшопи не для повних новачків. Вони потребують мінімальних знань та досвіду роботи. Наша мета не тільки навчити вас новому, а і поглибити ваші знання; продемонструвати реальні виклики, з якими стикаються дослідники; поділитись досвідом та лайфхаками. 

 

Зверніть увагу! Це лише перший воркшоп. Ми запланували цілу серію воркшопів з різних методів. Ми провели опитування, поговорили зі студентами та колегами і підлаштували програму під ваші побажання. У нас буде окремий блок по якісних методах, а також декілька блоків по кількісних методах.

 

Учасники школи зможуть вільно обирати блоки навчання. Вони зможуть обрати для себе конкретний метод або відвідати всі заняття. Слідкуйте за нашим розкладом. 

 

Наші зустрічі будуть відбуватись у зручному для більшості форматі. Ми будемо зустрічатись на вікендах (тільки один вихідний день) і інтенсивно займатись. Один день буде присвячений одній темі. 

 

Аудиторія воркшопу 

 

  • студенти магістратури та аспірантури різних спеціальностей соціальних наук (економіка, психологія, соціологія, політологія, міжнародні відносини, історія та ін.);
  • фахівці департаментів маркетингу, продажів, HR, реклами, комунікацій, аналітики та ін.;
  • дослідники медіа, онлайн соціальних мереж;
  • аналітики громадських організацій;
  • журналісти, які працюють з даними;
  • майбутні спеціалісти в аналізі даних.

 

 

Базові вимоги для учасників школи: 

 

  • базові знання з MS Office;
  • знання дослідницької термінології: опитування, вибірка, фокус-група;
  • читати англійською (література та посилання будуть англійською).

 


Мати при собі:

 

  • власний ноутбук;
  • встановлений безкоштовний софт, який порекомендують викладачі.

 

Ви отримаєте максимальну користь від воркшопу, якщо ви:

 

  • хочете розвивати свою кар’єру дослідника і займатись складнішим аналізом;
  • займаєтесь науковою роботою, але застрягли з аналізом даних;
  • маєте протестувати складну гіпотезу, але не знаєте як;
  • хочете вивчати соціальні науки за кордоном і бажаєте краще підготуватись;
  • хочете змінити спеціальність та рухатись в напрямку аналізу даних;
  • регулярно замовляєте дослідження у спеціалістів, але не розумієте, як оцінити їх якість.

 

Що ви отримаєте:

 

  • навички працювати з конкретними методиками аналізу даних;
  • вміння організувати та провести інтерв’ю чи фокус-групу;
  • навички написання сценаріїв для інтерв’ю та аналізу отриманих текстів;
  • практичні навички у роботі з даними різних форматів. 

 

Викладачі воркшопу:

 

Вікторія Алієва, MPhil in Sociology, the University of Cambridge – соціологиня медіа та культури, яка вивчає взаємодію людей з медіа та технологіями, суспільні рухи та їхні медіапрактики, а також загальні соціальні зміни внаслідок прогресу медіа та технологій.

 

Тимофій Брік, PhD – соціолог, Київська школа економіки. Навчався та працював в Утрехтському університеті та університеті Карлоса Третього, стажувався в університеті Стенфорду. Отримав премію Фонду ім. Н.В. Паніної “найкращий молодий соціолог 2018 року”.

 

Катерина Іващенко, PhD – соціологиня, Інститут соціології НАН України; експертка міжнародних дослідницьких проектів, Horizon 2020, INTAS, European University Institute, UK Arts and Humanities Research Council, UNDP та інші. Вивчає соціальні зміни, міграцію та мобільність. У Центральному Європейському Університеті в Празі навчалась у відомого англійського антрополога Ернеста Геллнера.

 

Вартість воркшопу – 1400 грн. 

 

Реєстрація та оплата: https://kse.ua/events/?eid=5466

 

Програма воркшопу 4 серпня: 

 

ЧасТемаВикладач
9:30 - 12:20Як застосувати метод глибинного інтерв’ю як одного з флагманських методів якісних досліджень і отримати від цього не тільки задоволення, але й максимум користі для Вашої роботи. Спойлер: бувають ситуації, коли глибинні інтерв’ю є єдиним можливим методом збору даних.Катерина Іващенко 
12:20 - 13:30Обід
13:30 - 16:20 Як збирати дані за допомогою фокус-груп. Фокус-групи - неформальні групові обговорення на якусь тему. Це метод якісних досліджень, які покликані давати відповідь на запитання “Чому?” або “Як?” Наприклад: Як саме почувається людина, коли її забанили в улюбленій соцмережі? Чому деякі люди виходять на протести, а інші - ні, навіть якщо і підтримують протест? Як люди проявляють емоції в інтернеті? А як вони зчитуються? Вікторія також зупиниться на одному з методів аналізу якісних даних - дискурс-аналізі, який допомагає відслідкувати особливості соціальних взаємодій через аналіз мови.Вікторія Алієва
16:20 - 16:30Перерва
16:30 - 17:50Змішані методи в соціальних науках. Тимофій розкаже про різницю між змішаними та вбудованими методами, а також продемонструє як можна поєднати дискурс-аналіз текстів та більш формалізовані моделі аналізу мови.Тимофій Брік

 

Реєстрація

 

Поспілкуватись з менеджером програми:

 

Віталій Заєць

 

  • Телефон: Telegram, Viber, WhatsApp – 380672174575
  • Пошта: [email protected]