Запрошуємо на “соціологічний вікенд” з якісних методів – одному з самих популярних напрямків досліджень в соціальних науках та бізнесі. Якісні методи дозволяють краще зрозуміти контекст, отримати інсайти про свою аудиторію, вивчити сенситивні теми, вивчати невловимі явища – почуття, емоції, глибинні значення, якими оперують люди.
Ми розберемося у методиках та підводних каміннях роботи з інтерв’ю та фокус-групами, а також будемо аналізувати тексти і мову методом дискурс-аналізу. Якісні та кількісні методи не опоненти, а друзі, які доповнюють один одного. Ми поговоримо про те, як їх об’єднувати в реальній практиці, та що таке змішані методи.
Для кого це?
Ці воркшопи не для повних новачків. Вони потребують мінімальних знань та досвіду роботи. Наша мета не тільки навчити вас новому, а і поглибити ваші знання; продемонструвати реальні виклики, з якими стикаються дослідники; поділитись досвідом та лайфхаками.
Зверніть увагу! Це лише перший воркшоп. Ми запланували цілу серію воркшопів з різних методів. Ми провели опитування, поговорили зі студентами та колегами і підлаштували програму під ваші побажання. У нас буде окремий блок по якісних методах, а також декілька блоків по кількісних методах.
Аудиторія воркшопу
студенти магістратури та аспірантури різних спеціальностей соціальних наук (економіка, психологія, соціологія, політологія, міжнародні відносини, історія та ін.);
фахівці департаментів маркетингу, продажів, HR, реклами, комунікацій, аналітики та ін.;
дослідники медіа, онлайн соціальних мереж;
аналітики громадських організацій;
журналісти, які працюють з даними;
майбутні спеціалісти в аналізі даних.
Базові вимоги для учасників школи:
базові знання з MS Office;
знання дослідницької термінології: опитування, вибірка, фокус-група;
читати англійською (література та посилання будуть англійською).
Мати при собі:
власний ноутбук;
встановлений безкоштовний софт, який порекомендують викладачі.
Ви отримаєте максимальну користь від воркшопу, якщо ви:
хочете розвивати свою кар’єру дослідника і займатись складнішим аналізом;
займаєтесь науковою роботою, але застрягли з аналізом даних;
маєте протестувати складну гіпотезу, але не знаєте як;
хочете вивчати соціальні науки за кордоном і бажаєте краще підготуватись;
хочете змінити спеціальність та рухатись в напрямку аналізу даних;
регулярно замовляєте дослідження у спеціалістів, але не розумієте, як оцінити їх якість.
Що ви отримаєте:
навички працювати з конкретними методиками аналізу даних;
вміння організувати та провести інтерв’ю чи фокус-групу;
навички написання сценаріїв для інтерв’ю та аналізу отриманих текстів;
практичні навички у роботі з даними різних форматів.
Викладачі воркшопу:
Вікторія Алієва, MPhil in Sociology, the University of Cambridge – соціологиня медіа та культури, яка вивчає взаємодію людей з медіа та технологіями, суспільні рухи та їхні медіапрактики, а також загальні соціальні зміни внаслідок прогресу медіа та технологій.
Тимофій Брік, PhD – соціолог, Київська школа економіки. Навчався та працював в Утрехтському університеті та університеті Карлоса Третього, стажувався в університеті Стенфорду. Отримав премію Фонду ім. Н.В. Паніної “найкращий молодий соціолог 2018 року”.
Катерина Іващенко, PhD – соціологиня, Інститут соціології НАН України; експертка міжнародних дослідницьких проектів, Horizon 2020, INTAS, European University Institute, UK Arts and Humanities Research Council, UNDP та інші. Вивчає соціальні зміни, міграцію та мобільність. У Центральному Європейському Університеті в Празі навчалась у відомого англійського антрополога Ернеста Геллнера.
Вартість воркшопу – 1400 грн.
Програма воркшопу:
Час
Тема
Викладач
9:30 - 12:20
Як застосувати метод глибинного інтерв’ю як одного з флагманських методів якісних досліджень і отримати від цього не тільки задоволення, але й максимум користі для Вашої роботи. Спойлер: бувають ситуації, коли глибинні інтерв’ю є єдиним можливим методом збору даних.
Катерина Іващенко
12:20 - 13:30
Обід
13:30 - 16:20
Як збирати дані за допомогою фокус-груп. Фокус-групи - неформальні групові обговорення на якусь тему. Це метод якісних досліджень, які покликані давати відповідь на запитання “Чому?” або “Як?” Наприклад: Як саме почувається людина, коли її забанили в улюбленій соцмережі? Чому деякі люди виходять на протести, а інші - ні, навіть якщо і підтримують протест? Як люди проявляють емоції в інтернеті? А як вони зчитуються? Вікторія також зупиниться на одному з методів аналізу якісних даних - дискурс-аналізі, який допомагає відслідкувати особливості соціальних взаємодій через аналіз мови.
Вікторія Алієва
16:20 - 16:30
Перерва
16:30 - 17:50
Змішані методи в соціальних науках. Тимофій розкаже про різницю між змішаними та вбудованими методами, а також продемонструє як можна поєднати дискурс-аналіз текстів та більш формалізовані моделі аналізу мови.
Тимофій Брік
Поспілкуватись з менеджеркою коротких програм KSE: