fbpx

Результати Опитування Лідерів Закупівель України 2021

Ми з гордістю представляємо Вам результати Опитування Лідерів Закупівель України. Це перше в історії країни опитування, яке дозволяє проаналізувати поточний стан, виявити тренди, порівняти й узагальнити стратегії й тактики для ефективного планування закупівель, а також популяризувати найкращі практики операційного управління та новітні рішення.

Для цього ми опитали 50 керівників функції закупівель провідних компаній, сумарний дохід яких перевищує 170 млрд грн, а їхній бюджет закупівель складає понад 110 млрд грн.

Наші респонденти – лідери закупівель, компанії яких присутні у всіх основних секторах економіки. Серед них зростаючі вітчизняні компанії і транснаціональні корпорації, сільськогосподарські підприємства та фінансові компанії. Всіх їх об’єднує постійне вдосконалення функції закупівель, впровадження передових практик, а також орієнтація на стратегічний розвиток функції.

Зі звіту Ви дізнаєтеся про ризики, з якими стикаються лідери професії, і як вони планують їх мінімізувати, які цілі ставлять перед собою у 2021 році, а також ролі команд і технологій в досягненні цих цілей.

Організаторами цього дослідження є Центр вдосконалення закупівель Київської школи економіки у партнерстві з компаніями «Deloitte» в Україні та Odgers Berndtson. Ініціаторами та координаторами проекту виступили Олександр Водотика та Зоя Чечуліна, засновники професійної платформи #ПрактикиДляПрактиків

В подальшому ми плануємо проводити такий аналіз щороку, а тому Ви разом з нами зможете відслідковувати зміни в закупівлях.

Резюме:

  • Опитування демонструє, що проблематика, виклики та фокус функції закупівель нерозривно пов’язані з ситуацією бізнесу в цілому, як в Україні так і у світі. Синхронно із усім світом основними викликами для бізнесу були і залишаються економічна ситуація (80,4%), а також наслідки та обмеження, пов’язані з COVID (54,3%).
  • Основним фокусом у роботі функцій закупівель українських компаній на 2021 рік залишається підтримка бізнесу шляхом зменшення витрат компанії (87%) та завдяки операційній ефективності (62%). Іншою можливістю стало усвідомлення ролі системи управління ризиками: 2020 рік надав чудову можливість компаніям зробити краш тест та оцінити, наскільки вони підготовлені до адресації ризиків. Отже, не дивно, що управління ризиками є в топ 3 пріоритетів серед учасників опитування на 2021 (53%). 
  • Для більшості компаній (66%) притаманний високий рівень централізації. Зазвичай, організаційна структура функції закупівель обумовлена структурою прийняття рішень в компанії. Відповідно, перевагою, якою користуються при централізації закупівель, є відносна легкість прийняття управлінських рішень.
  • Учасники опитування майже одностайно відзначають, що заходи автоматизації дозволять їм та керівництву їхніх компаній підвищити швидкість процесів закупівель, покращити якість даних для прийняття рішень, підвищити прозорість та стабільність поставок, а також зменшити адміністративні витрати. 

Якщо у вас виникли питання – пишіть: [email protected]