- Kyiv School of Economics
- About the School
- News
- Київська школа економіки запускає курси, на яких навчатимуть правильно робити публічні закупівлі у системі Prozorro
Дякуємо УКМЦ за пост-реліз!
При Київській школі економіки запускають Centre of excellence in procurement (CEP) – навчальну програму, яка має наметі навчити правильно робити публічні закупівлі у системі Prozorro. Про це під час брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі повідомив Олександр Стародубцев, директор департаменту регулювання державних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. За його словами, наразі найбільші проблема публічних закупівель – непрофесійність тих людей, які ними займаються. Втім, для більшості вже функціонують онлайн навчальні курси. У свою чергу CEP зосереджується на обмеженому колі гравців. «Є досить невеликий сегмент дуже великих замовників – порти, Енергоатом, Укрзалізниця, Міноборони. Вони прекрасно розуміються на процедурі, але ми хочемо розказати їм більше про філософію, що розпочинати треба зі стратегії, навіщо потрібні публічні закупівлі, як їх правильно запланувати, як врахувати сезонність – це все більше стосується менеджементу, а не самої процедури», – пояснив пан Стародубцев.
Наталя Шаповал, директор економічно-політичних досліджень Київської школи економіки, розповіла, що навчання стартує наступного року. Вона складатиметься з кількох блоків: економічний базис – як приймати стратегічні рішення, як рахувати очікувану вартість, юридичний блок, присвячений національному законодавству та міжнародним документам, а також навчання навичкам проектного менеджменту: як дивитися на ринок, спілкуватися з постачальниками тощо. «Курс спрямований на те, щоб люди, які приймають рішення, робили це стратегічно і кращої якості, щоб вони могли вписати закупівлі у стратегію організації та прив’язати їх до тієї послуги чи товару, яку створ компанія», – зазначила пані Шаповал.
Prozorro залишається лише інструментом. Все залежить від того, як ним користуються. «Закупівлі – це довгий процес. Він включає, зокрема, планування потреби, визначення потрібної кількості, аналіз ринку, вибір постачальника, відпрацювання контракту, його виконання, аналіз якості, логістику тощо», – зазначив Олександр Наход, заступник генерального директора із закупівель Державного підприємства «Укрпошта».