fbpx

2 листопада в KSE відбулося публічне обговорення "Яким є оптимальний масштаб державних видатків в Україні"

2 листопада в KSE відбулося публічне обговорення “Яким є оптимальний масштаб державних видатків в Україні”

5 Листопада, 2015

ЗНИЖЕННЯ ГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ – ЛИШЕ ЧЕРЕЗ АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПРИМУС АБО І ЧЕРЕЗ СТИМУЛЮВАННЯ

Україна входить до десяти країн з найвищою у світі часткою видатків державного сектора у ВВП. Водночас, інституційна спроможність українського державного апарату ефективно розпоряджатись наявними ресурсами є низькою: у міжнародних рейтингах ефективності державного управління, якості регулювання та боротьби з корупцією Україна посідає дуже низькі місця. Навіть урахування вищої, ніж у інших країнах, частки тіньової економіки у ВВП України не змінює цієї картини кардинально: частка державних видатків у ВВП залишається порівняно високою.

Центр економічної стратегії підготував дослідження щодо обсягів державних видатків та їх впливу на економічне зростання та, застосувавши метод регресійного аналізу зробив припущення щодо оптимальної частки державних видатків у ВВП для України. Це перше з  запланованих досліджень у сфері державних видатків, покликане надати загальне бачення напрямку руху у цій сфері. Результати цього дослідження будуть презентовані в ході обговорення.

Оскільки зараз триває суспільна дискусія щодо податкової реформи, покликаної знизити податкове навантаження на економіку, питання зниження державних видатків є особливо актуальним.

Іван Міклош, Радник Міністра фінансів України, словацький політик та колишній Міністр фінансів Словаччини наголосив, що “навіть короткострокова фіскальна консолідація повинна поєднуватися з макроекономічною стабілізацією та структурними інституційними реформами. Тільки за умови макроеконмоічної стабільності структурні реформи будуть діійсо успішними і, якщо країна хоче бути успішною, необхідно зменьшити роль держави в економіці, залишити їй тільки найголовніші функції”.

Питання для обговорення:

1. Як співвідношення низької інституційної спроможності держави та високих обсягів державних видатків впливає на економічний розвиток?

2. Чи змінює оцінку урахування тіньової економіки?

3. Яким є економічний ефект від високої частки державних видатків у ВВП?

4. Які ризики та переваги несуть збереження статус-кво, швидке чи повільне зменшення частки державних видатків у ВВП? Яким чином можна нівелювати ці ризики?

В публічному обговоренні взяли участь представники Міністерства фінансів, НБУ, МЕРТ, громадських організацій та науково-експертної спільноти.

Матеріали, на які робилися посилання під час заходу, наведені нижче.

Перелік презентацій:

1. Fiscal consolidation and economic growth – impossible twin?, І. Міклош

2. Яким є оптимальний масштаб державних видатків в Україні, П.Кухта, ЦЕС

3. Витяг з презентації А. Ілларіонова “Формула Успеха”

Відео публічного обговорення: