Як і коли українським журналістам воювати, критикувати та співпрацювати з владою? Це питання будуть обговорювати Марек Петруш, Дарина Марчак, Дарина Краснолуцька, Олександр Мартиненко, Роман Вибрановський.
Успіх багатьох дій та починань уряду критично залежить від їхнього сприйняття суспільством, яке в свою чергу є похідною комунікації цих реформ та політик (це особливо стосується сфер, які зачіпають велику кількість людей, таких як пенсійна, освітня, медична).
Пряма комунікація реформ та політик урядом ускладнена через те, що небагато людей читають офіційні релізи. Більш того, в Україні довіра суспільства до урядових інституцій низька (хоча, незважаючи на це, патерналізм та очікування від уряду доволі високі).
Отже, у справі висвітлення своєї діяльності уряд має покладатися на ЗМІ. Оптимальною стратегією урядової комунікації є створення позитивних повідомлень та приховування ризиків. ЗМІ, навпаки, мають стимули відкривати та підкреслювати вади та помилки, навіть якщо це знизить суспільну підтримку деяких урядових ініціатив та сформує негативні (і, можливо, такі, що самозбуваються) суспільні очікування щодо них.
Чи повинні ЗМІ постійно кидати виклик уряду та чиновникам, чи вони інколи мають підтримувати урядові рішення, які є корисними для суспільства?
Як уряд має вибудовувати стосунки зі ЗМІ?
Чи є місце для співпраці між журналістами та чиновниками (наприклад, комунікаційниками державних органів) чи вони завжди знаходяться “по різні боки барикад”? Як можуть співпрацювати журналісти та чиновники та де мають проходити межі такої співпраці, щоб журналіст залишався неупередженим? Чи повинні журналісти бути повністю нейтральними чи вони можуть виявляти свої політичні уподобання? Чи можуть журналісти впливати (позитивно чи негативно) на швидкість та напрямок реформ у країні?
Учасники дискусії:
Марек Петруш, директор компанії OGResearch з політичних комунікацій, в минулому – директор з комунікацій Центрального банку Чехії та протягом 11 років – журналіст ЗМІ зі світовим ім’ям, таких як Reuters та Wall Street Journal.
Дарина Марчак, радник міністра КМУ, співзасновник Школи державних комунікацій, має 10 років журналістського досвіду, включаючи видання Форбс Україна та Bloomberg News
Олександр Мартиненко, генеральний директор агентства Interfax-Україна
Роман Вибрановський, ведучий UA:перший, раніше працював в УКМЦ та відповідав за роботу з іноземними ЗМІ в інформаційному центрі Ради національної безпеки і оборони
Дарина Краснолуцька, Bloomberg Ukraine
Дискусія відбуватиметься англійською мовою, буде забезпечено синхронний переклад.
Коли: 14 грудня, початок заходу – 18:45 , початок дискусії – 19:00
Де: вул. Дмитрівська, 92-94, Київська школа економіки