Володимир Стецик: «Зазвичай трансформація закупівель триває 2-3 роки»

Напередодні форуму «Цифрові закупівлі» ми поспілкувалися зі спікером Форуму Володимиром Стециком, членом Наглядової Ради Центру вдосконалення закупівель із 12-річним досвідом роботи бізнес-аналітиком, аудитором, керівником напрямку закупівель, менеджером з впровадження проектів в провідних глобальних компаніях.

Ви маєте більш ніж 12-річний досвід з ефективного управління  бізнес-процесами та створення ланцюгів постачання. Поділіться, будь ласка, якими реалізованими проектами Ви пишаєтесь найбільше?

 

Володимир: Пишаюся тими проектами, які не просто досягли разового ефекту, а перетворилися на самовідтворювану систему за рахунок побудови команди в клієнта, здатної як продовжувати втілення ідей, так і генерувати нові ідеї. Таких проектів було декілька як в Україні, так і за кордоном.

 

Володимире, чим відрізняється Ваш досвід реалізації проектів із закупівель в Україні порівняно з іншими країнами світу?

 

Володимир: Базово закупівлі – однакова функція в усіх країнах світу. Закупівельники хочуть купити дешевше, а продавці – продати дорожче. Результат залежить від балансу сили попиту та сили пропозиції. Різняться інструменти, якими досягаються результати та ключові завдання, які ставить перед собою закупівельна функція, наприклад, в когось основним завданням є зменшення обсягів корупції, тоді як в інших – автоматизація та цифровізація процесів, однак це залежить не стільки від географії, скільки від ресурсів вкладених в розвиток закупівельної організації. Сьогодні не існує кордонів для впровадження найкращих практик та проривних технологій.

 

Ви успішно працювали над створенням ланцюгів постачання як в Європі, так і на Близькому Сході. У чому, на Вашу думку, різниця в специфіці, які були позитивні особливості та які виклики?

 

Володимир: На Близькому Сході, а точніше, в Саудівській Аравії, я вперше зіткнувся з постановкою задачі для закупівельника, яка не передбачала зниження затрат. Завданням було купувати вчасно та купувати найсучасніші рішення. Це здивувало.

До викликів варто віднести специфіку ведення бізнесу в регіоні – в Європі ми звикли до швидкого переходу від погодження концепції до її реалізації. Реалізація відносно простих рішень на Близькому Сході інколи потребує суттєво більше часу і терпіння.

На Вашу думку, скільки часу в середньому триває процес створення ланцюга постачання? Наприклад, як це було у випадку Вашого досвіду з оператором медичних послуг в Саудівській Аравії?

 

Володимир: Все залежить від стартової точки. Зазвичай, ланцюг постачання вже існує в організації. Дуже рідко його треба створювати з нуля. Зазвичай йдеться про трансформацію існуючого ланцюга постачання. Тривалість залежить від масштабу трансформації та наявних ресурсів. Зазвичай цей процес триває 2-3 роки.

 

Володимире, який Ви можете навести найбільш успішний кейс з реалізації успішних закупівель? І яке було ключове рішення?

 

Володимир: Відповідь на це питання я би почав із визначення критеріїв успішності. Інколи успішним можна вважати рішення, яке дозволить уникнути дефіциту і привезти товар вчасно – тоді про економію не йдеться, а йдеться про вміння вчасно побачити загрозу дефіциту та здатність вчасно зреагувати на цю загрозу.

Серед успішних кейсів зазвичай згадуються ті, де вдалося знайти вихід зі складної ситуації, наприклад, закупки у монополіста. Такі ситуації доводилося вирішувати комплексними методами: це і скорочення споживання, і розвиток власного виробництва (там де це можливо), так і пошук/створення альтернатив.

 

А які Ви можете назвати тенденції з управління закупівлями та ланцюгами постачання серед глобальних компаній?

 

Володимир: Можна виділити низку трендів: це і аналіз великих масивів даних, і впровадження цифрових рішень/автоматизація процесів (зменшення людського фактору). Це кросс-функціональна робота, покращення взаємодії з постачальниками і боротьба за таланти, які би змогли все це якісно впровадити. Про всі ці тренди ми говоритимемо на нашому форумі.

 

Матеріал створено в рамках підготовки до Форуму «Цифрові закупівлі – майбутнє починається сьогодні», що організовано Центром вдосконалення закупівель при Київській школі економіка та за партнерства Nectain. Захід відбудеться 13 квітня в місті Києві.

 

Деталі і квитки: http://cep.kse.org.ua/digital-procuremet/