fbpx

Академічна доброчесність: як запустити процес змін. У KSE пройшов семінар для викладачів

Академічна доброчесність: як запустити процес змін. У KSE пройшов семінар для викладачів

April 14, 2016

13 квітня у Київській школі економіки пройшов семінар «Академічна доброчесність: як зробити університети вільними від шахрайства і плагіату». Учасники обговорювали академічну культуру, види плагіату, питання боротьби з плагіатом і академічним шахрайством.

На відкритті Інна Совсун, перший заступник Міністра освіти і науки, зазначила, що вона дотримується позиції нульової терпимості до плагіату. «Про плагіат багато говорять, і всі згідні, що з ним треба боротися, але мало хто готовий сказати, що у його колеги по кафедрі є плагіат у дисертації. Також не всі готові поставити студенту незалік за плагіат у роботі», – сказала Інна Совсун. Міністерство освіти і науки працює над створенням репозитарію, в якому будуть зберігатися усі студентські та наукові роботи. Він буде використовуватися в тому числі для перевірки наукових робіт на плагіат.

 

«Плагіат – це стан моральної паніки, який виникає у період кризи університетської освіти», – Ольга Гужва під час презентації результатів дослідження «Академічна культура українського студентства». Дослідження показало, що понад 90% студентів використовує плагіат в тій чи іншій формі. При цьому академічне середовище є толерантним до плагіату, більш толерантним, ніж до інших форм академічного шахрайства.

 

 

Тарас Тимочко, координатор Проекту сприяння академічній доброчесності, презентував проект і розповів, що зараз вони працюють з десятьма університетами. Робота ведеться за трьома напрямками:

  • Інформаційний: зустрічі зі студентами, викладачами, адміністрацією університетів, щоб зрозуміти їхні потреби.
  • Створення навчальних програм. З вересня 2016 року буде впроваджуватися курс з академічного письма для студентів 1-2 курсів.
  • Створення кодексів честі в університетах

Тарас Тимочко розповів, що за даними опитувань, які вони проводили, 90% студентів допомагали іншим студентам отримати оцінку, яку вони не заслуговують.

Олеся Верченко, академічний директор Київської школи економіки, поділилася досвідом боротьби із академічним шахрайством в американських університетах: там створюються комітети честі, до яких входять лише студенти, і які розглядають усі справи пов’язані із шахрайством. Якщо комітет приймає рішення, що шахрайство мало місце, студента виключають з університету.

Керівник сервісу перевірки робіт на плагіат Unplag Анастасія Парьоха, розповіла досвід кількох країн із впровадження антиплагіатного програмного забезпечення. Вона наголосила, що майже завжди цей процес ініціювало Міністерство освіти, оскільки університети самі не можуть вирішити питання.

Дякуємо спікерам за цікаві доповіді і учасникам за активну дискусію!

Фото з події можна переглянути в альбомі на Facebook.

Чекаємо на наступних подіях у Київській школі економіки.