Майже 40% випускників українських вишів втрачають знання англійської мови протягом навчання – аналітика KSE

15 березня 2021

За підрахунками Київської школи економіки 39,8% випускників закладів вищої освіти України мають нижчий рівень знання англійської мови після випуску з ЗВО, ніж був після закінчення школи, тобто до вступу. Зокрема, рівень знань впав у 12 043 із 30 247 осіб. Водночас рівень зберігся таким самим як після школи або зріс у 18 204 із 30 247 осіб. 

“Для когось це може бути радісна новина, адже це лише 40%, натомість більшість не втратила свого шкільного рівня або навіть покращила його. Та особисто я вважаю, що таке явище як погіршення рівня володіння англійською мовою під час навчання в університеті є просто неприпустимим. Річ у тім, що англійська сама по собі потрібна для здобуття вищої освіти, без неї студент не може прочитати сучасну наукову та навчальну літературу, яка часто є лише англійською мовою. Після випуску англійська допомагає кар’єрному зростанню і неабияк розширює коло можливостей, а також просто робить людину більш сучасною, допомагає комунікувати зі всім світом”, – розповів Єгор Стадний, віцепрезидент Київської школи економіки з бакалаврських програм.

Так, у 2020 році університети України випустили 190 тис. бакалаврів. Із них понад 83 тис. осіб вступали і складали ЗНО з англійської мови для вступу на магістратуру (єдиний вступний іспит – ЄВІ). Серед цих 83 тис. осіб трохи більше 30 тис. осіб чотири роки тому складали ЗНО з англійської мови, коли вступали на бакалаврат. Решта під час вступу на бакалаврат не складали тесту з англійської мови. 

“Часто цього не вимагали від них самі університети і вони подавали як третій предмет ЗНО з географії чи ЗНО з історії України, відчуваючи, що ці дисципліни знають краще, ніж англійську”, – пояснює Єгор Стадний. 

На ЗНО з англійської мови 2016 року можна було набрати максимум 56 тестових балів, на ЄВІ з англійської мови 2020 року – 42 тестових бали. 

“Для порівняння брався відсоток набраних тестових балів від максимально можливого. Наприклад, у 2016 році вступаючи на бакалаврат вчорашній школяр набрав 34 з 56 тестових балів (60%), а у 2020 році ця ж людина, вже вступаючи на магістратуру, набрала 8 із 42 балів (19%). Це випадок падіння результату тесту з іноземної мови. А хтось у 2016 році набрав лише 50%, а у 2020 – 90%. Це навпаки – випадок зростання рівня”, – коментує методологію аналізу Єгор Стадний. 

Для того, щоб уникнути порівняння різних рейтингових шкал, для аналізу були використані “сирі” тестові бали. Аналіз проведено на базі даних Українського центру оцінювання якості освіти.

Нагадаємо, навчання у Київській школі економіки відбувається англійською мовою. Це дозволяє студентам бути конкурентними не тільки на українському, але і на міжнародному ринку праці. Так, 90% випускників Київської школи економіки кажуть, що їх доходи зросли після закінчення навчання.

У 2021 році на додачу до магістратури KSE відкриває набір на дві англомовні програми за рівнем освіти “бакалавр”: “Економіка і великі дані” та “ІТ і бізнес-аналіз”. Програми мають інтенсивну практичну складову та пропонують навчання за міжнародними стандартами освіти. Це дозволить випускникам продовжити навчання за кордоном і успішно працювати в міжнародних компаніях і проєктах. Більше про програму.